The TRIAL

 

 

HISTORY ... (! main text is not translated, yet !)

News

History

Discography

Videoclips

Reviews

Gallery

Guestbook

Contact

 

 

Pre-history

 

V létě roku 1984 založila v Berouně trojice Karel Zýka, Martin Tichý a Václav Suchý hudební skupinu. Nazvali ji Trial, což mělo symbolizovat jednak trojici členů, ale také to v překladu znamená „pokus“, kterým jejich činnost měla být. Skupina Trial experimentovala se zvukem, komponováním a nahráváním. Jako nahrávací studio posloužila garáž, smetiště či domácí pokoj. Nasnímané zvuky byly následně přetvářeny do nepřirozených podob a poté opět skládány jako mozaika. Přestože výsledkem byl útvar tvářící se jako píseň, cesta k němu nevedla nikdy běžnými hudebními postupy. Během let 1984 až 1985 tak vznikly tři demokazety v podobě alb s názvy

Ruce pryč, Psychoterror a Akademie. V té době začal Trial i koncertně vystupovat. Spíše příležitostně a s velkými technickými obtížemi, neboť přenést experimentální „studiovou“ práci na pódium bylo téměř neřešitelné. V následujících dvou letech přiměla skupinu snaha o koncertní vystupování až ke změně strategie i sestavy. Trojici doplnil Luděk Kotík a Petra Řeřábková, které později nahradili Tomáš Brabec a Petr Tesař. Experimentování a hledání ustoupilo obvyklé hudební práci. Na jednu stranu se dostavil kontakt s publikem, veřejná prezentace, účast na všemožných festivalech, ale na druhé straně ztráta počátečního náboje i podstaty Trialu. To byly počátky rozporu dvou hlavních protagonistů Karla a Martina, které v roce 1987 vedly až k jejich rozdělení.

 

 

The Trial na startovní čáře

 

Na konci roku 1987 se k sestavě Karel Zýka, Tomáš Brabec, Petr Tesař a od počátku spolupracující Michal Zýka připojuje Mirek Voldřich. Skupina Trial se vrací ke svým kořenům a zamyká se do domácího nahrávacího studia, kde opět experimentuje a hledá. Na jaře 1988 je již koncepce jasná. Přichází Libor Krejčí, Soňa Škodová a Jana Matějová a tvůrčí tým je prozatím kompletní. V červnu 1988 tak vzniká nová hudební skupina s názvem The Trial.

 

Tak jednoduché to ale nebylo, říká Karel Zýka. „Mirek přišel do skupiny jako sólový zpěvák. Zpěv mu sice zůstal, ale jeho hlavní úlohou se nakonec stala elektrická kytara. Libor byl vytipován jako skvělý bubeník, což se ukázalo jako omyl. Při odchodu z konkurzu z něj jen tak mimochodem vypadlo, že „také rád zpívá“. Po několika taktech, zazpívaných mezi dveřmi, bylo rozhodnuto o novém sólovém zpěvákovi. Holky, Soňa s Janou, nás v té době čistou náhodou požádaly o pomoc s jejich přípravou na festivalové vystoupení. No, a už jsme si je nechali.“

 

Bez dlouhého seznamování se The Trial, v nové a rozšířené sestavě, nabit nahromaděnou energií a s koncentrovanou vizí, vrhl rovnou do natáčení prvních skladeb. V červnu a v červenci 1988 tak vznikla první demokazeta. Obsahovala čtyři skladby: The Bodies Of Evenings, Terrible Scream, TV Liar a Make-Up. Natáčelo se v domácím improvizovaném studiu, které si však technologií, možnostmi a zvukovou kvalitou nezadalo s profi studii. Studiová artistika a kouzlení i se skromnými a mnohdy až nepochopitelnými zařízeními byla již od prapočátku Trialu jeho nejsilnější stránkou.

 

„S demokazetama jsme hned netrpělivě začali obcházet všechny v té době důležité hudební instituce - Československou televizi, Československý rozhlas, Pražské kulturní středisko, Supraphon a další“ vzpomíná Mirek Voldřich.

 

Na první demokazetu mělo hned v srpnu 1988 navázat natáčení dalších skladeb. Nestalo se! Krátce před první frekvencí dostává The Trial zprávu, že Tomáš Brabec natrvalo odcestoval“ do Kanady! A navíc kvůli zlomenině nohy nepřijel ani Petr Tesař! To byl, tedy zejména zpráva od Tomáše Brabce, pro právě narozený projekt The Trial opravdový šok a těžká rána v nejhorší chvíli. Nicméně mašiny ve studiu běžely a vzdát to bylo nepřijatelné. Ve zbylé sestavě tak vzniká, svým způsobem unikátní, rapová skladba Shut Up!, později zařazená na třetí demokazetu.

 

Ve stejné sestavě, tedy Karel, Libor, Mirek, Soňa, Jana a za pomoci Michala, stihl The Trial ještě v srpnu 1988 natočit svůj první videoklip “Terrible Scream“. Kamery a režie se ujal Luděk Makovský. Fyzicky náročné exteriéry, které se točily na rozhledně nad Berounem 17.srpna, byly jen slabým odvarem druhého natáčecího dne. Podzemní prostory panelového domu na berounském sídlišti se nedokázaly vypořádat s masivními kouřovými efekty. Výsledkem byl zásah hasičů. Ten již ale na videoklipu zachycen není.

 

 

Československý rozhlas Plzeň a první studiové natáčení

 

První, kdo se postavil k tvorbě The Trialu čelem a nabídl pomocnou ruku, byl Josef Pospíšil, hudební redaktor z Československého rozhlasu Plzeň. Ten zařadil v září 1988 skladbu TV Liar z první demokazety do hitparády „Folkrockfórum“. Píseň se okamžitě vyhoupla na 1. místo, kde se držela několik měsíců a stala se tak jednou z nejúspěšnějších písní za pět let existence soutěže. To byl dobrý signál, který předznamenal věci příští. Přichází nabídka na studiové natáčení v Československém rozhlase.

 

Říjen a listopad 1988 plynuly především pod vlivem několika významných událostí. The Trial se stále vzpamatovává z náhlého odchodu Tomáše Brabce i z dlouhodobé nepřítomnosti Petra Tesaře. Vzpamatovává se ale i z prvních úspěchů, které jsou však zavazující. Tvrdě zkouší a připravuje vše na nahrávání v rozhlase. V prosinci pak již vyrovnaná a stabilizovaná skupina cítí, že nadešel čas pro další akci. Tou je natáčení druhé demokazety. „Byla to taková vánoční záležitost a skladby, které vznikaly přímo v té době, nesou zvláštní atmosféru. Po dlouhé době se, sice už spíše jako host, zúčastnil také Petr“ říká Michal Zýka, který po odchodu Tomáše Brabce prakticky převzal jeho roli. Druhá demokazeta zachycuje tři skladby: Yourself, Sky Of Secrets a Anybody.

 

Nadešel čas křtu ohněm a zároveň obrovská příležitost pro start v médiích - první studiové natáčení v Československém rozhlase Plzeň. Jenže byl leden 1989 a zpívat v angličtině na půdě státního rozhlasu bylo nemožné - jak mimo jiné upřímně a trefně reagoval na trialovskou argumentaci jeden redaktor: „Angličtina je stále považována za zlý jazyk a to, že k technopou sedí, jí nepomůže“. Jenže! Angličtina byla oficiálním a jediným hudebním jazykem The Trialu. Takže co s tím? Jiná možnost nebyla, než napsat české texty alespoň ke skladbám, které si v rozhlase pro natáčení vybrali. Tak vznikly Stíny se vracejí (The Bodies Of Evenings) a Prázdný večer (Terrible Scream). Do Plzně jeli jen Karel, Michal, Libor a Mirek. V těchto skladbách totiž shodou okolností dívčí party nejsou a zbytek práce je spíše zvuková alchymie. 26. a 27. ledna 1989 se tak zrodily první studiové snímky skupiny The Trial. „Není to špatný. Hlavně na českých textech jsme se docela vyřádili, ale není to ono. Nejsme to my“ hodnotí zkušenost Mirek Voldřich. K českým textům se v budoucnu The Trial již nikdy nevrátil. „Byl to také první a poslední tvůrčí kompromis, který jsme udělali“ doplňuje Karel Zýka a Libor Krejčí dodává: „Celá ta akce byla obrovskou, fascinující zkušeností. Měli jsme štěstí na rozhlasový tým, který s náma ty věci točil. Václav Ježek, Čestmír Kadlec, Vlastimil Pelc, ale taky redaktoři Jindra Wiendl a Josef Pospíšil. Z nich jsme čerpali ještě dlouho“.

 

Skladby The Trialu se od té doby, sice spíše výjimečně, ale přesto stále častěji, začínají objevovat v rozhlasovém vysílání. A to nejen v Plzni, ale i na celostátních okruzích. Například v pořadu Rytmus, na stanici Vltava a dalších. Objevují se také první rozhovory se členy kapely.

 

Plni nových dojmů se členové kapely vrhají do přípravy další, v pořadí již třetí demokazety. Tři skladby: What Do You Say?, Come On a My Bed, natočené v březnu a v dubnu 1989, byly doplněny osamocenou Shut Up! ze srpna 1988.

 

Petr Tesař, který poslední měsíce v Trialu spíše hostoval, se rozhodl z osobních důvodů a v dobrém, ale přesto definitivně, odejít. Aktuální sestavu skupiny The Trial v létě 1989 tedy tvoří:  Karel Zýka, Mirek Voldřich, Michal Zýka, Libor Krejčí, Soňa Škodová a Jana Matějová.

 

 

Konec příprav aneb tři demoalba - show začíná

 

 

Po roce práce nyní The Trial bilancuje. Repertoár zachycený na třech demokazetách čítá již jedenáct skladeb. S tím už se dá pracovat. Vzniká tak imaginární album, které dostává název „Pictures“. Pomyslné elpíčko je vybaveno obalem a vším, co k tomu patří. Skladby jsou pečlivě seřazeny a zdokumentovány. Skupina dotváří i celkovou vizuální prezentaci. Vzniká tak logo, symboly, vizuál plakátu a krystalizuje vlastní image. The Trial v této době pomýšlí také na převedení své tvorby do koncertní podoby a piluje formu jevištní prezentace. K invazi na sdělovací prostředky a koncertní agentury má sloužit speciální informační brožura „Infocard“ i celý balíček promotion materiálů. Jak vysvětluje šéf kapely Karel Zýka: „Všechno do sebe muselo zapadat, mít stejnou tvář a být dotaženo do nejmenších detailů. Jinak by nás to nezajímalo“Koncertní program dostal název Shut Up! a byl k němu vypracován dokonalý třicetistránkový scénář, který opravdu zachycoval každý detail. „Na koncerty jsme se těšili, ale brali jsme to taky dost vážně. Hodně nás posunulo letní soustředění na Mirkově chatě. Makali jsme na tom celý léto.“ dodává Libor Krejčí.

         

Se začátkem školního roku rozjíždí The Trial masivní propagační akci. Má taky co nabídnout. A tak oslovuje hudební redaktory, publicisty a pracovníky kulturních zařízení. Rozesílá informace o skupině, demosnímky a hlavně nabídky na koncertní vystoupení. Výsledek se dostavil a dopisy vzbudily zájem.  První koncert je naplánován na 23.11.1989 v kulturním středisku Na Vartě v Praze 10. Měla to být premiéra. Nebyla. Revoluce 17. listopadu změnila plány.

 

Úspěch při prvním studiovém natáčení i následný ohlas u posluchačů rozhlasu způsobil rychlý návrat trialistů do nahrávacích studií Československého rozhlasu Plzeň. Opět se jednalo o dvě skladby. Zbrusu novou anglicky zpívanou In The Fiction Press a mírně experimentální instrumentálku Stopy v mlze. Ani tentokrát však nejela do Plzně celá sestava. Jana Matějová se rozhodla spolupráci ukončit a věnovat se rodině. Zbylá pětice pak 25. a 26. října vyprodukovala celkem skvělý kousek a získala příslib dalšího natáčení v lednu 1990.

 

V prosinci 1989 se The Trial opět uzavírá do domácího studia, aby nabral dech a srovnal kormidlo. Ze skladeb nahraných v létě 1989 sestavuje kolekci druhého alba a dává jí název „In Emergency“ (A: Techno, In Emergency, (I Don´t) Take Your Love, Fly Hi, My Pride, B: In The Fiction Press, Footsteps (Stopy v mlze), Beauty, Hiding, The River).

 

V době od 18. do 30. prosince pak nahrává svoje třetí a zároveň poslední demoalbum „Echoes of Love“ (A: Echoes of Love, A Broken Life, The Fire, Let´s Shake Down, Tops and Highlights, B: Silence, Pull It Back, No, Somewhere in the House, What´s More). „Zatímco dvojka nese převážně lehké taneční, typicky letní, elektronické pecky, trojka se doslova noří do stylu zvaného New Beat“ říká Michal Zýka. Chladné, monotónní industriální riffy, proplétané kosmickým zpěvem, připomněly kapele jejich dávné začátky. „Obě tato alba jsme brali spíše jako průzkumné sondy do našich výrazových prostředků. Kam až můžeme zajít, aniž bychom se tím zpronevěřili, či odchýlili od našeho rukopisu“ doplňuje Michal.

 

Toto byla dobrá průprava na další, v pořadí třetí studiové natáčení pro Československý rozhlas Plzeň. Je zřejmé, že právě tato instituce se stala útočištěm skupiny The Trial a svým způsobem vlastně odstartovala její další dráhu. 30. ledna 1990 zde Trial nahrál svoji nejnovější skladbu, která byla vlastně vyústěním práce na vánočním demoalbu Echoes of Love. Skladba se jmenuje Sex Story a skupina při ní použila nejmodernější nahrávací technologie. Zcela eliminovala vícestopý záznam a jak říká Libor Krejčí: „vše se jelo přímo do úzkýho“. Tím také unikla cenzorům angličtina. Ti v domnění, že jde o instrumentálku, vše odhalili až na hotovém záznamu. O týden později, 8. února, se stejným způsobem točila i druhá skladba v podobném stylu s názvem „The Down“.

 

 

Koncertní turné, Jaromír Tůma a první nahrávací smlouva

 

Únor 1990 představuje v historii skupiny významný milník. The Trial začal konečně koncertně vystupovat. Po zrušeném podzimním turné se nová premiéra live show s názvem Shut Up! konala 19. února 1990 od 18:00 v pražském klubu Radiopalác na Vinohradské třídě. Trial se hraje i v rádiu a přicházejí další rozhovory. Skupina obsadila pěkné 100. místo ve Zlatém slavíku ´89. Děly se ale i jiné věci. „Bylo to skvěle načasované. Jedna z našich demokazet, které jsme před časem rozesílali, se dostala do rukou hudebního publicisty Jaromíra Tůmy a ten se rozhodl nám pomoct“ říká Mirek Voldřich.  „Od té doby, co jsme první demoalbum Pictures rozesílali, jsme řádně pokročili, a tak jsme při schůzce s ním mohli ukázat náš vývoj, nové skladby i ho pozvat na koncert“ dodává. Výsledky této schůzky byly dva. Oba měly pro skupinu The Trial zásadní význam. Tím prvním byl profilový půlstránkový článek pozitivně hodnotící činnost skupiny, publikovaný v březnu ´90 v celostátním týdeníku Mladý svět. Tím druhým bylo doporučení do mladé gramofonové firmy Monitor. „Musím říct, že doporučení Jaromíra Tůmy nám v Monitoru otevřelo dveře a už 19.3.1990 jsme drželi v ruce podepsanou nahrávací smlouvu na vydání prvního singluvysvětluje Karel Zýka. Monitor zastupovali Josef Přib a Vladimír Kočandrle. „Chvíli váhali, protože pustit se do kapely, která vyrostla ve studiu a má za sebou jeden koncert, vypadalo jako nesmysl. Nakonec ale zariskovali a šli do toho“ vzpomíná Soňa Škodová. Smlouva, kterou muselo ve firmě Monitor na pražské Kampě podepsat všech pět tehdejších členů Trialu, byla na šest let spolupráce.

 

koncerty se doslova roztrhl pytel. Od února 1990 hrál The Trial prakticky každý týden a někdy i několik koncertů (Radiopalác, KD Cíl, KD Modrý Blankyt, Futurum, Amfora, KD Na Vartě, M-Klub Beroun, KD Litochleby, KD Sparta, KC Novodvorská, KD Stodůlky atd.). Většinou v Praze, ale i ve vzdálenějších místech republiky. Na skupinu tohoto ražení, která je doma obvykle spíše v nahrávacím studiu či videoklipech, to byla opravdu úctyhodná několikaměsíční šňůra, která se táhla od února až do června 1990. V budoucnu již The Trial tak intenzivně nikdy nekoncertoval.

 

„Po odchodu Jany Matějové v říjnu 1989 vznikl problém, kdo zastoupí druhou zpěvačku. Hlavně na koncertech, které už byly naplánovnané. V konkurzu jsme vybrali Terezu Holečkovou. Ta s Trialem odehrála celou tu jarní šňůru. V dubnu 1990 ji pak nahradila Kateřina Rychnovská, která s náma spolupracovala i při studiovém remaku alba Pictures. The Trial opustila přesně po roce, v dubnu 1991“ upřesňuje Soňa Škodová.

 

Od dubna 1990 se slibně rozjíždí i prezentace v tisku. Většina článků se zabývá právě koncerty, ale také připravovaným singlem. 

 

24. května 1990 přijíždí ze zahraničí na návštěvu Tomáš Brabec. Na jeden den se tak stává opět členem Trialu. V domácím nahrávacím studiu vzniká první verze skladby True Love, později zařazené na album No Love in Future. „Jasně že jsme šli na pivo, ale příležitost opět se spolu ponořit do muziky jsme si prostě nemohli nechat ujít“ vzpomíná Libor Krejčí.

 

S rozjezdem koncertů na začátku roku 1990 se objevuje nový člen týmu. Je jím Miroslav Kosnar. Zpočátku pomáhá s produkcí a organizací jednotlivých vystoupení. Jeho role však stále sílí. Na podzim 1990 se ujímá rozjezdu činnosti fanklubu, který samovolně vznikl již v srpnu 1989. Do té doby však neměl na straně Trialu protihráče a tak jen pasivně sdružoval příznivce kapely. V lednu 1991 se pak Miroslav Kosnar stává oficiálním manažerem skupiny The Trial se vším co k tomu patří.

 

Singl, elpíčko, televize

 

Léto 1990 je zasvěceno přípravě nového live show. Vzniká dokonce jeho trojrozměrný model. Příslib vydání samostatného alba, který padl v Monitoru v srpnu ´90, urychlil grafický návrh obalu. „Vizuální stránka hrála v naši práci vždy velmi, velmi důležitou roli. Obal elpíčka proto byla prestižní záležitost. Nešlo jen o to nějak potisknout papír. Obal musel na první pohled symbolizovat duši celého projektu. Muselo zbýt ale i něco na pohled druhý. A to se, myslím, podařilo“ bilancuje Karel Zýka. Jisté je, že právě provedení obalu LP desky bylo tím, co definitivně rozhoupalo šéfy Monitoru. Spolu s designem obalu vzniká kompletní nová sada promotion materiálu. O natočení videoklipu pro Slovenskou televizi v té době projevil zájem hudební redaktor hitparády Triangl Vladimír Juhanesovič.

 

Píše se září 1990 a pod značkou vydavatelství Monitor vychází první singl skupiny The Trial. Jsou na něm skladby In The Fiction Press a Sex Story a vše nabírá patřičné obrátky. Singl se hraje v rádiích (Větrník, Noční proud, Posterestante Pop, Rytmus, Nezávislá hitparáda, Mikrofórum atd.), vycházejí recenze a rozhovory v tisku a The Trial natáčí videoklip pro Českou televizi. Je to In The Fiction Press a do pořadu Resuscitace III si jej vybral hudební publicista Jaromír Tůma.

 

 

Rozhodnutí vydavatelství Monitor o vydání debutového alba skupiny The Trial padlo již v létě 1990, krátce před vydáním prvního singlu. V té době bylo také dohodnuto co bude album obsahovat. Budou to skladby z demokazety Pictures doplněné o In The Fiction Press. Hotový byl i obal. Zbývalo tedy „jen“ všech jedenáct skladeb nahrát znovu ve studiové kvalitě. Stalo se tak v prosinci 1990 v sestavě: Karel Zýka, Libor Krejčí, Mirek Voldřich, Michal Zýka, Soňa Škodová a Kateřina Rychnovská. „Firma Monitor nám dost důvěřovala, když nám umožnila abychom si desku sami produkovali. V praxi to znamenalo, že jsme se dohodli na finančních nákladech na natáčení a vše ostatní již bylo na nás. Master tape jsme odevzdali začátkem ledna a s výsledkem byli oni i my spokojeni“ říká Michal Zýka. 17. ledna 1991 mohla být tedy smlouva na vydání alba s Monitorem podepsána. První album The Trial - Pictures vychází na LP v březnu a na kazetě v dubnu 1991.

 

16. února 1991 natáčí skupina The Trial v Bratislavě spolu s hudebním redaktorem Vladimírem Juhanesovičem další videoklip. Tentokrát pro Slovenskou televizi. Videoklip Sex Story je určen speciálně pro televizní hitparádu Triangl. Premiérově byl klip uveden v sobotu 9. března od 14:50 na kanále F1. Ve stejné době (16. března) je shodou okolností na ČT premiérově vysílán také pořad Resuscitace III s videoklipem In The Fiction Press, který byl natočen již v září 1990.

 

 

Trial míří na Západ (…a ono to funguje)

 

John Peel ve studiu BBC

 

 

Se singlem v ruce se The Trial rozhoduje zaútočit na „Západ“. Pečlivě připravuje obsah propagační zásilky a rozesílá ji na adresy nejznámějších vydavatelství, médií a osobností z Velké Británie, Německa, Belgie, Holandska, Francie a USA.

 

Obálky se zvučnými jmény, ale se zdvořilým odmítnutím, začaly plnit P.O.Box Trialu. Až jednou přišel pohled. John Peel, legendární britský DJ, hudební kritik a publicista, člověk, který stál u zrodu mnoha superkapel napsal Trialu pohled. „Psal, že ho naše zásilka potěšila a že singl zařadí do svých pořadů na BBCpopisuje Karel Zýka. „Na konci textu přidal, že by nás rád poznal, kdybychom měli cestu kolem“ dodává. To byla výzva, která nepotřebovala dlouhé uvažování. Trialisté okamžitě začali řešit jak cestu zrealizovat. Vzali si půjčku v bance, sháněli sponzory a vzpamatovávali se z šoku. Jak poznamenal jeden český publicista „Nejslavnější anglický dýdžej hraje berounský Trial na BBC. Tak to je pecka“. Peel ale nebyl jediný, kdo reagoval pozitivně na singl The Trialu. Začaly chodit ohlasy od posluchačů ze západní Evropy, kteří Trial slyšeli na satelitním vysílání Radia Luxembourg.

 

Ještě těsně před odjezdem nahrává The Trial pilotní snímky z připravovaného druhého alba. V pondělí 20. května 1991 konečně vyráží v sestavě: Mirek Voldřich, Karel Zýka, Michal Zýka, Libor Krejčí, Soňa Škodová a manažer Miroslav Kosnar dvěma vypůjčenými vozy Škoda Favorit směr Anglie. „Neměli jsme v té době ani peníze ani zkušenosti. Hudba ale pro nás byla vším. Nezkusit to bychom si asi vyčítali do konce života. Toto bylo zatím nejvyšší ocenění naší práce“ vzpomíná Mirek Kosnar. „Nebyla to dovolená, ale mise. Hudební mise, kde se cíli podřídilo vše. Počítali jsme, že budeme spát v autech a vůbec žít skromně a že veškerý čas věnujeme schůzkám a kontaktům“ dodává. Do Velké Británie dorazil The Trial v úterý 21. května. Přivítání Johna Peela bylo neskutečně přátelské. Pozval muzikanty k sobě domů do Stowmarketu, kde zůstali prakticky celý pobyt v Anglii. „Celý večer jsme mluvili o hudbě a o Peelových pořadech. Bylo to fascinující a neuvěřitelné“, říká Libor Krejčí. „Hned ráno jsme za doprovodu Peelova agenta vyrazili na schůzky, které nám sjednal“ pokračuje. S sebou měli již i první album Pictures, videoklipy a ukázky z připravovaného druhého alba. Melody Maker, BBC Radio One, Radio Luxembourg, Mute Records, Virgin, ZTT atd. Tak vypadal v kostce celý londýnský týden.

 

Mezinárodní úspěch berounského Trialu ukázal, že je to možné, což v Česku způsobilo lavinu. Každý to najednou musel také zkusit. Kapely, publicisté, redaktoři. „Někdy to až připomínalo známou pohádku „Mrazík“: Trialu dal tohle, ale nám dá víc… Opravdu úsměvné“ vzpomíná Karel Zýka.

 

 

Druhý singl, druhé album

 

Hned po návratu začal příběh Trialu plnit stránky novin a časopisů. To byla výborná propagace alba Pictures, které se právě dostávalo na trh, a které čile útočilo na příčky českých a slovenských hitparád s hity jako Make-Up, The Bodies Of Evenings a další. Skupina se ale úspěchem příliš dlouho neopájí a putuje rovnou do nahrávacího studia. Chris Parry, se kterým se v Londýně seznámili, nabídl pomoc při produkci nového alba. Doporučil studia v Berlíně a během letních prázdnin 1991 tak vzniká druhé album skupiny The Trial nazvané No Love In Future. Sestava Trialu se vývojem redukuje na čtyři členy: Karel Zýka, Mirek Voldřich, Libor Krejčí a Soňa Škodová. „Druhou vokalistku jsme nakonec zrušili, stejně byla ta pozice neobsazená a Michal Zýka se v červenci rozhodl odejít z rodinných důvodů“ vysvětluje Mirek Voldřich. Na části natáčení se ale podílel ve své staronové roli poradce a počítačového experta.

 

Mezitím The Trial občas koncertuje (například 10. července v pražském Supraklubu - ještě v šestičlenné sestavě), poskytuje rozhovory a vystupuje v televizních pořadech Bago (6. a 25. října) a Hitparáda (26. října) v České televizi.

 

Na konci roku 1991 Trial dokončuje detaily svého druhého alba No Love In Future a připravuje jej k vydání. Opouští firmu Monitor a vše svěřuje nové nezávislé značce Blitz Records. S tou se domlouvá, že součástí promokampaně bude vydání pilotního singlu. Nakonec byly ale pro singl vybrány zcela nové skladby, které na albu nejsou. Natáčení se konalo v prosinci 1991 a singl nesoucí skladby You And Darkness a Into The Night vychází pod stejnou značkou 25. února 1992. Do hry v té době vstupuje ještě agentura Dynstar, která má pomoci s propagací a hlavně zastupovat skupinu při koncertním vystupování. Singly putují do rádií a celý kolotoč se opět rozjíždí.

 

 

V březnu 1992 odstartoval The Trial své nové stejnojmenné live show. První koncert No Love In Future byl zároveň prvním koncertem v nové čtyřčlenné sestavě. Konal se 23. března 1992 v Kulturním domě Králův Dvůr v Berouně. Na konci léta pak konečně nadešel čas a druhé album berounské skupiny The Trial „No Love In Future“ vychází. Vychází 27. srpna 1992 a to na CD a na kazetách. „Krátce na to jsme ho jaksepatří pokřtili. Byl to dobrej koncert“ říká Libor Krejčí. Křest alba se konal 17. září 1992 v pražském Rock Café a jeho kmotrem se stal hudební publicista Ivan Cafourek.

 

 

No Trial In Future ?

 

Téměř bezprostředně po tomto koncertu si členové Trialu berou oddechový čas. Není se čemu divit. Tlak událostí poslední doby a jejich intenzita vykonaly své. Oddechový čas trvá dodnes…

 

 

 

 

 

 

  Pre-history of the band             .

 

Karel Zýka

Martin Tichý

Václav Suchý

Luděk Kotík

Petra Řeřábková

Tomáš Brabec

Petr Tesař

 

 

  Members of The Trial     _ _ . ._

 

Libor Krejčí

vocal

(5/88 – 12/92)

Soňa Škodová

vocal

(5/88 – 12/92)

Mirek Voldřich

guitars, vocal

 (1/88 – 12/92)

Karel Zýka

synthesizers, leader

(1/88 – 12/92)

Michal Zýka

synthesizers

 (1/88 – 6/91)

               …………………………………

 

Tomáš Brabec

synthesizers

 (1/88 – 8/88)

Petr Tesař

synthesizers, vocal

 (1/88 – 7/89)

Jana Matějová

vocal

 (5/88 – 10/89)

Katka Rychnovská

vocal

 (4/90 – 4/91)

Tereza Holečková

vocal

 (10/89 – 4/90)

               …………………………………

 

Miroslav Kosnar

band's manager

 (2/90 – 12/92)

 

 

 

 

  Genre of music               . _ _ _..

 

_Music of The Trial represents the technopop musical genre.

_Technopop (also synthpop) is genre of pop electronic music, created exclusively using synthesizers, samplers and other electronic equipment. Its purpose is not to imitate real acoustic instruments. Rather, unreal synthetic electronic sounds, together with frequent using of sequencers, repeating patterns and automatic rhythmics are typical/characteristic for this kind of genre, as well as some kind of specific cold and robotic aspect.

_The band itself refered to legacy of electronic pop scene of 80s. Band's music was influenced mainly by: Kraftwerk, Human League, Visage, OMD, Eurythmics, Yazoo, Depeche Mode, Joy Division, New Order.

 

 

 

 

 Complete list of songs           _...

 

Pictures  (DEMO)

The Bodies Of Evenings

Terrible Scream

Television Liar

Make-Up

Shut Up !

Yourself

Sky Of Secrets

Anybody

Come On

My Bed

What Do You Say?

 

In Emergency  (DEMO)

Techno

In Emergency

(I Don´t) Take Your Love

Fly Hi

My Pride

In The Fiction Press

Footsteps (Stopy v mlze)

Beauty

Hiding

The River

 

Echoes of Love  (DEMO)

Echoes of Love

A Broken Life

The Fire

Let´s Shake Down

Tops and Highlights

Silence

Pull It Back

No

Somewhere in the House

What´s More

 

In The Fiction Press  (SP)

In The Fiction Press

Sex Story

 

Pictures  (LP, MC)

The Bodies Of Evenings

Terrible Scream

Television Liar

Make-Up

Shut Up !

Yourself

Sky Of Secrets

Anybody

In The Fiction Press

My Bed

What Do You Say?

 

No Love In Future (CD,MC)

Morning Love

Now I Know

Someone In The Summer

Night Train

I´m Your Operator

See You Again

Drive Up

True Love

No Love In Future

 

You And Darkness  (SP)

You And Darkness

Into The Night

 

Unreleased studio songs

The Down

Seeds Of Desire

She´s Nice

 

               …………………………………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2007  ●   Design: Liz   ●   Contact: info (at) TheTrial.cz   ●   www.TheTrial.cz

All rights reserved. Any use of content without prior written consent is strictly prohibited.